Am venit în Grup în perioada în care se pregătea aniversarea celor zece ani ai Renault Technologie Roumanie. Echipa de comunicare internă organiza diverse activități și activări pentru colegii din inginerie. Eu am avut partea mea de implicare în acest proiect, dar mă ocupam și de alte task-uri din comunicarea internă. După șase luni de practică în cadrul Grupului, echipa a decis să-mi prelungească contractul pentru ultimele două luni de studenție. După, nu mai eram eligibilă, conform legii.
Când mai aveam o lună de practică, am aflat că o colegă își formează o echipă care să se ocupe de partea de organizare de evenimente și formări pentru Școala de Inginerie. Am aplicat pentru noua poziție, iar după terminarea practicii și interviuri am ajuns să lucrez în echipa Școlii de Inginerie. Primele mele proiecte au avut legătură cu noua organizație, cu departamentul și noua echipă pe care o formam. La început, m-am ocupat de activități ce se concentrau pe modul în care urma să creștem vizibilitatea Școlii de Inginerie, despre activitățile noastre, despre rol etc.
Proiectul meu de suflet din toată experiența pe care am avut-o cu Școala de Inginerie are legătură cu una dintre cele mai mari și mai complexe formări care s-a organizat în Renault Group România. Este vorba despre ”On The Car Training”, o formare pentru noii angajați în inginerie. Erau două săptămâni la uzina din Mioveni în care învățau teorie și practică despre vehiculele companiei și îi ajuta să-și formeze și o imagine de ansamblu asupra întregului vehicul. Aproape doi ani am coordonat acest proiect. A fost un proiect complex pentru că aveau să fie peste 200 de colegi noi formați, pe an, și mai mult de 20 de formatori cu care lucram. A fost o perioadă încărcată și frumoasă.
Am fost 2 ani și 7 luni angajată în Inginerie, până când am văzut că e disponibil un post de specialist în comunicare internă în companie. Am aplicat pentru postul respectiv și, după interviuri, în scurt timp am ajuns să lucrez cu echipele din Renault Commercial Roumanie, Global Business Center și funcții suport, pe tot ce însemna activitatea de comunicare internă, inclusiv pentru proiectul de comunicare internă care viza mutarea în noul sediu din București, Dacia Business Center.
După ceva timp, a venit momentul să fac o nouă schimbare în cariera mea. Așa că mi-am depus candidatura pentru postul de CSR Manager, job-ul pe care îl consideram ideal, având în vedere experiența mea și activitățile conexe cu această activitate pe care începusem să o am și în comunicarea internă. După o nouă rundă de interviuri, am obținut jobul și, de mai bine de un an, sunt responsabilă de activitatea de CSR a Renault Group România.
Iulia: De un an și jumătate ai preluat activitatea de manager a proiectelor de responsabilitate socială ale Renault Group. Ce te-a învățat această experiență până acum?
Otilia: Cea mai mare schimbare pe care am simțit-o la nivel de activitate și care s-a orientat și către partea personală, reflectându-se în modul în care gândesc, comunic și acționez, s-a întâmplat acum. Activitatea este una frumoasă, cu multe responsabilități. Când ne referim la un proiect de CSR, vorbim despre numeroase activități precum: consultarea publicurilor țintă, a părților interesate, a partenerilor, întocmirea contractelor, bugetelor etc. Toate acestea, m-au ajutat să-mi construiesc un mod rapid de organizare, de prioritizare, de răspuns. Vorbim de proiecte pe care le coordonez de la zero și până la final. Am noroc de sprijinul echipei care este foarte valoros.
Iulia: Ești omul din spatele poveștii KilometrulBine. Cum vezi acest proiect peste cinci ani, ce surprize frumoase pregătiți?
Otilia: www.Kilometrulbine.ro este primul site de responsabilitate socială din istoria mărcii Dacia. El are rolul de a informa, educa și inspira prin materialele dedicate. În 2023 vor fi multe proiecte frumoase și educative pe site.
Ne dorim ca peste cinci ani, KilometrulBine să fie un site relevant pentru publicul lui, o sursă de informare consultată cu regularitate și care să-și dobândească vizitatori fideli.
Iulia: Care crezi că este cel mai important rezultat al KilometrulBine de până acum?
Otilia: Daca vorbim despre cifre, cea mai importantă realizare este numărul de vizitatori. Dacă vorbim despre conținut, un rezultat important are legătură cu conținutul lui și faptul că am reușit să avem pe site material relevant și util pentru publicul nostru.
Iulia: Acea rubrică de pe www.KilometrulBine.ro, care-ți este cea mai dragă, care ar fi?
Otilia: Toate. Dar dacă ar fi să mă opresc asupra uneia, aș alege rubrica de voluntariat și interviuri de pe site. Este o secțiune în care prezentăm colegii din companie care au o pasiune pentru această sferă, se implică activ în diverse activități și proiecte care contribuie la binele nostru, al celor din jur, dar și la o evoluție pozitivă a societății, în ansamblu.
Iulia: De curând ai fost invitată, în calitate de speaker, la o conferință despre colaborarea dintre ONG-uri – mediul privat și autorități pentru proiecte sustenabile. Ne poți povesti puțin despre această experiență?
Otilia: Conferința a reunit la aceeași masă reprezentanți ai mediului privat, ai instituțiilor publice si ai ONG-urilor pentru a dezbate importanța lucrului împreună, atunci când vorbim despre toate instanțele interesate, dar și despre faptul că sustenabilitatea este despre mediu, dar și despre oameni. Colaborarea este necesară pentru recunoașterea în profunzime a problemelor, pentru identificarea unor soluții viabile și pentru implementare proiecte.
Am discutat în cadrul conferinței și despre experiența personală, despre cum selectăm proiectele în care ne implicăm, cum ne selectăm partenerii și cum se desfășoară proiectele. În general, organizațiile au fluxuri de validare, de organizare, axe strategice în jurul cărora organizează proiecte. Pentru că oricât de mult ne-am dori să ne implicăm în multe proiecte și să ajutăm cât mai mult, ne este imposibil din cauza faptului că resursele sunt limitate și atunci nici impactul pe care ni-l dorim nu poate fi atins.
Iulia: Lăsând puțin la o parte viața profesională, ce alte pasiuni mai ai?
Otilia: 2022 a fost un an intens, astfel încât timpul liber a fost insuficient. Atunci când el a existat, l-am petrecut cu familia și prietenii. O pasiune descoperită de curând are legătură și cu board games. Mă ajută să mă relaxeaz, să mă deconectez. De acum încolo, timpul liber aș vrea să mi-l organizez puțin diferit: să-mi văd părinții mai des, să călătoresc mai mult, să investesc mai mult timp în dezvoltarea mea.
Iulia: Dacă pentru o zi ai putea face orice, ce ai face?
Otilia: Mi-e dor și mi-ar plăcea foarte mult să merg la o căsuță la munte și să stau acolo o zi sau chiar o săptămână. Să fie frig afară și cald înăuntru... să am timp pentru mine, să beau ceai, să citesc o carte, să fie căldură, șemineu, să fie natură... Cam asta aș vrea să fac acum.
Iulia: Motto-ul care te inspiră să mergi mai departe, atât pe plan profesional, cât și personal este....
Otilia: „Nu există nu se poate!”
Iulia: Cu siguranță, multe dintre persoanele care vor citi acest interviu se vor regăsi în povestea ta. Ce sfat le-ai da celor aflați la început de drum în carieră?
Otilia: Nu există nu se poate! Începuturile pot fi mai dificile dar sunt mari șansele ca rezultatele să fie formidabile. În esență, trebuie să ne bucurăm și de drumul care ne conduce spre acele reușite. E util să mai luăm câte o pauză, din când în când, și să analizăm ce am reușit să realizăm până în momentul respectiv. Sigur în cursa noastră către îndeplinirea obiectivelor nu vedem toate reușitele și nu ne bucurăm de ele suficient. Luați o pauză și bucurați-vă pentru ce v-a oferit viața.
Iulia: Otilia, îți mulțumim pentru că ai acceptat invitația noastră și ne-ai împărtășit lucruri din care toți avem de învățat.
Otilia: A fost o plăcere să stăm de vorbă. Vă mulțumesc și eu pentru discuție.
Autor: Iulia Ghinea, practicant Employer Branding@Renault Group România
Sursă foto: arhivă personală